Programmet mars-april

19.03.2024 kl. 18.30 – 16.04.2024 kl. 13.21

Vårens församlingskonferens hålls tisdagen den 19.3 kl. 18.30 i församlingssalen. Vi behandlar stadgeenliga ärenden, budget och bokslut samt verksamhetsrapport.

Alla intresserade är välkomna med, även sådana som inte är medlemmar i församlingen. Församlingskonferensen leds av distriktsföreståndare Leif-Göte Björklund.

24.3 söndag
Gudstjänst med söndagsskola kl. 11. Mayvor Wärn-Rancken predikar, Monica Wiik leder och Andreas Forsbäck spelar. Söndagsskola med Gitta och kyrkkaffe.

25.3 måndag
Bön på Zoom kl. 10. Be om länken via e-post.

29.3 Långfredag
Gudstjänst kl. 11. Kaikka och Hans Växby predikar, Andreas Forsbäck leder, musik av Luut Klaver, Andreas Forsbäck. Kyrkkaffe.

På påskdagen 31.3 besöker vi Kristuskyrkans gudstjänst kl. 11, Apollogatan 5, Helsingfors. Det är en gemensam samling med Grankulla metodistförsamling och Helsingfors baptistförsamling. Herrens måltid. Kören Pro Christo, Kaikka och Hans Växby, Jani Edström, Luut Klaver m.fl. Efteråt kafé och gemenskap.

7.4 Söndag
Gudstjänst kl. 11. Marjan Roayaii, Monica Wiik. Söndagsskola och kyrkkaffe.

8.4 Måndag
Bön i metodistkyrkan och på Zoom kl. 10.

9.4 Tisdag Bibelsits med Monica Wiik kl. 19.
Bibelsitsen är en smågrupp för bibelstudier i fråge- och samtalsform. Deltagarna hamnar att själva svara på frågor som rör texten vi samtalar om. Vi lär oss genom egna insikter och aha-upplevelser och man kommer ihåg den egna insikten också då andras predikningar och bibeltimmar för länge sedan fallit i glömska. Det behövs inga förhandskunskaper, men om man vill förbereda sig innan en Bibelsits, får man texten och frågorna på förhand.

När man samtalar om bibeltexter föds en alldeles speciell gemenskap mellan människor, därför att Jesus själv är närvarande i sitt Ord. Kom också du med på Bibelsitsarna, som i regel hålls 1 gång per månad i församlingens utrymmen.

Som ledare fungerar Monica Wiik, som gärna berättar mera om Bibelsitsarna. Tel. 040 568 7177, mewiik@live.com

14.4 Söndag
Gudstjänst kl. 11. Kyrkkaffe.

15.4 måndag
Bön på Zoom kl. 10. Be om länken via e-post.

Ändringar i programmet är möjliga, kolla hemsidan eller Facebooksidan för senaste info.

Välsignad vårvinter!