Jeesus on tie, totuus ja elämä

Haluatko oppia tuntemaan hänet? Haluatko tietää enemmän kristityn elämästä? Tervetuloa kasvamaan yhdessä seurakunnassamme! Kirkkomme nimi on Betlehemskyrkan ja sijaitsee Kirkkotien ja Yhtiötien kulmassa Kauniaisissa. Olemme keskikokoinen suomenruotsalainen seurakunta joka kokoontuu sunnuntain jumalanpalveluksiin ja pienryhmiin viikolla. Mahdollisuuksien mukaan järjestetään tulkkaus suomeksi.

Ota yhteyttä tai tule tutustumaan! Yhteystiedot : Yhtiöntie 33, 02700 Kauniainen. Sähköposti : grankulla@metodistkyrkan.fi tai grankulla.metodistforsamling@gmail.com
Seuraa meitä Facebookissa: Betlehemskyrkan - Grankulla svenska metodistförsamling

Pastori
Andreas Forsbäck, puh 050 3095 245
E-post: andreas.forsback(at)metodistkyrkan.fi

Paikallispastori Marjan Roayaii on tavoitettavissa sähköpostilla marjan.roayaii@metodistkyrkan.fi tai puhelin 0451181149.

Rahastonhoitaja Cata Ekman-Niemi-Kaija
Sähköposti grankulla@metodistkyrkan.fi (tai grankulla.metodistforsamling@gmail.com).  Voit laittaa sähköpostia varauksista, niitä vahvistetaan loman jälkeen.

Seurakuntaneuvoston puheenjohtaja Monica Wiik, puh 040 568 7177, sähköposti: mewiik@live.com

Kanslia on avoinna maanantaisin klo 10-13, välillä etänä.

Seurakunnan tili IBAN: FI71 4055 2950 0033 37. (Bic: HELSFIHH) Maksaessanne käyttäkää viitettä: Kuukausilahjoitus: 1232, Vuosimaksu (30 €) 7702. Monikulttuurinen työ 1245. Diakonia/Granikassi 5500. Korjaukset katso alla. Muut maksut: laita viesti.

Kirkon korjaukset IBAN:FI43 4055 0012 4202 42, viite1009. Muut maksut: laita viesti.

Kaikki maksut: MobilePay nummer:76942

Viikkotoiminta

Jumalanpalvelus ja pyhäkoulu on sunnuntaina klo 11.00 Betlehemkirkossa, Yhtiöntie 33, Kauniainen. Pyhäkoulu kokoontuu joka toinen tai joka kolmas sunnuntai Raamatun kertomukset tulevat tutuiksi leikin, askartelun, laulun kautta. Pyhäkoulu on kesätauolla toukokuu-elokuu.

Pienryhmät kokoontuvat kodeissa tai kirkossa. Meillä on myös farssinkielinen maahanmuuttajaryhmä. Ota yhteyttä kansliaan, jos olet kiinnostunut pienryhmistä.

Kirkon vuokraus

Betlehemkirkolla on useampia tiloja joita voimme vuokrata pienryhmille tai suuremmillekin ryhmille päiväsaikaan, iltaisin ja viikonloppuisin kun ei ole muuta toimintaa. Keittiössä löytyy kahviastiasto noin 60 hengelle, jääkaappi ja astianpesukone. Kahvin- ja vedenkeittimet ovat myös käytettävissä + termospullot. Valkoisia pöytäliinoja voi vuokrata hintaan 20e/liina. Pöytiä on 8 kappaletta (80 cm x 180 cm) ja jokaisen pöydän ympärillä on tilaa 8 hengelle. Kirkon vieressä olevassa pienessä valkoisessa salissa on lisätilaa, johon mahtuu noin 20 henkilöä.

Kirkon vuokrat 1.1.2024->
Seurakuntasali kokouksia varten: 130€ 3 h/ yli 3 h 180€

Seurakuntasali juhlia varten: 180€

Kirkkosali konsertteja ym varten: 220€

Kastetilaisuus 180€ (kirkko) + 130€ (seurakuntasali/kahvitilaisuus)
Vihkiminen 280€ (kirkko) + 130€ (seurakuntasali/kahvitilaisuus)
Hautajaiset 220€ (kirkko) + 130€ (seurakuntasali/kahvitilaisuus)
Voidaan vuokrata joko kirkkosali tai kirkkosali + seurakuntasali, jos kahvitilaisuus pidetään siellä.

Varaukset
Cata Ekman-Niemi-Kaija: grankulla.metodistforsamling@gmail.com
puh. 0405803630, puhelinaika ti kl 9-12
Heinäkuussa kiinni, ei vuokrausta.

Historia

Kauniasten Betleheminkirkon vihkiäisiä vietettiin 10.6.1917. Rakennusvarat tulivat keräyksestä. Arkkitehti oli Atte Willberg ja rakennusmestari oli Emil Lindstedt.

Samalla tontilla sijatsee helsinkiläisen metodistipastorin Karl Hurtigin vuonna 1912 perustama lastenkoti. Asemarakennuksen, nuorisotalon (ent. yhteiskoulu) ja Kaunialan rinnalla, kirkko on kaupungin vanhimpia julkisia rakennuksia.